Världens härligaste semester

Bröderna på deras första gemensamma tågresa

I fredags (midsommarafton) åkte vi tåget mot Skövde för att med buss ta oss vidare till vår efterlängtade familjesemester till skara sommarland. Vi var totalt 5 familjer och barnens farmor/mormor och farfar/morfar. På fredagen höll vi mest till på campingen med att sätta upp partytält, se på midsommarfirandet, grilla och äta gott samt ha det lite skoj med lotteri, hoppa studsmatta och äventyrsgolf (minigolf)

Vi utanför stugan

Pappa och jag tittar på midsommarfirandet

Min fina lilla familj

Jag hade också blommor i håret

Jag och mamma

På lördagen var vi i vattenparken och vilken lyckad dag det blev på alla sätt och vis. Vi hade kanonfint väder och varmt och alla var på strålande humör och hade hur kul som helst. Vi åkte många vattenrutschbanor och vattnet svalkade gott i värmen. Vi åt tacobuffe till lite sen lunch och bara hade det så mysigt. Lilleman älskade att bada och plaska i lilla barnpoolen.

Pappa och jag älskade att bada tillsammans

Adrian och hans nya kompis

Att bada var jätteskoj

Men att vila en stund på land var ganska skönt

Mamma och jag plaskade och hade jätteskoj också

Till slut fick jag prova simringen i en lite djupare pool. Först var det lite läskigt men sedan var det skoj.

Efter en lång och mycket lyckad dag i vattenparken kom vi trötta men glada tillbaka till campingen för lite middag, natta barn och avkoppling tillsammans. Tyvärr visade det sig att lilleman blev dålig under kvällen med feber, hosta och jättesnorig. Så nätterna blev det tyvärr inte så mycket sömn. Stackars lilleman. Vilken avslutning på semestern.

På söndagen blev dels lilleman 10 månader gammal och dels spenderade vi ett par timmar i nöjesparken med karusellerna. Först var vädret varmt och kvavt så det nästan var lite jobbigt att andas. Men perfekt att åka karuseller då vindarna svalkade en hel del. Vi åkte alla berg och dalbanorna som fanns och en hel del annat roligt. Lilleman fick trots att han var dålig åka lite lastbil i alla fall som han tycker var väldigt roligt.

Tut tut här kommer vi

Jag ser kanske inte så glad ut men att åka lastbil var jätteskoj.

Vi hade tänkt att låta lilleman få åka tåget som körde på ett spår runt om i parken men i och med att han var dålig som somnade han innan vi hann åka så det får vi spara tills nästa gång vi åker dit igen. En monsunskur hann komma över parken också och efter det blev det riktigt kyligt och jag hade lämnat både kofta och jacka i bilen. När det var färdig åkt och klockan blivit mycket var det dags att säga hejdå och bege oss mot bussen tillbaka mot Skövde för att ta tåget hem. Tågresan visade sig bli en mardröm då det var överbokat å vi alla inte fick tag i nån sittplats. Jag, Patrik och lilleman fick stå i mittgången utanför dörrarna hela resan på typ 3 timmar då tåget dessutom var försenat. Lilleman som vid detta laget var brännhet och ofta ledsen hade det inte lätt stackarn. När vi väl var hemma visade tempen på 39,3 så det var bara att ge lite alvedon och sova i blöjan. Vi alla var rejält trötta när vi väl kom hem.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Truelifeofmalin

Mitt vardagsliv som 2 barnsmamma samtidigt som jag studerar på heltid.

RSS 2.0